liillis

Alla inlägg den 12 november 2009

Ont

Av Carin Ekstrand - 12 november 2009 21:59

Ja, jag har ont i nacke och axlar. Börjar bli trött. Men annars mår jag finnemang! Mor och far har vart här, vi såg på "Halv åtta hos mig" och "Mammas pojkar". Jag gjorde en tårta som vi åt upp, nästan iaf :P Nu har jag äntligen kommit på ett smart sätt att fixa internet till min vanliga dator =) Via mobilen så klart. Så slipper jag betala något bredband. Fungerar som mobilt bredbant. Underbart smidigt! Det kan jag rekommendera. =)


Sitter här och lyssnar på "Sixx AM", och dom är grymma. Speciellt "Life is Beautiful". Vad tycker ni?

Av Carin Ekstrand - 12 november 2009 17:37

Japp, snart slutar jag! Så skönt. Seg dag idag. Men hade en trevlig kund nyss :) Det är alltid skoj att dagen avslutas på ett bra sätt. Sen har jag och kollegan Sofia tittat på tv4 Play - Halv åtta hos mig, på datorn. Och nu håller vi på med "Plastikkirurgerna". Men vi får se klart imorgon, för nu det det snart dags att packa ihop. Måste köpa fika! Mamma och pappa kommer förbi och fikar i min nya lägenhet ikväll! Måste lägga upp bilder när den är helt klar. =)

Av Carin Ekstrand - 12 november 2009 14:05

Slingkunden vart asbra! :) Vart klar 15 min innan nästa kommer. Klockan är 13.15 Jag går 3 min till centrum och köper lite lunch. Är tillbaka på salongen 13.27 (nästa kund kommer 13.30). Den sitter redan i stolen och gastar "Jag har faktiskt inte tid att vänta!!! Jag ska på fest och du måste göra ditt allra bästa idag!! Det är är jätteviktigt" "Har du sen sett min läggningsvätska?! Pratade med *** om det har hon inte sagt det till dig?!!!!" Jag svarar "Ehh.. Var tvungen att gå och köpa lunch, nej hon har inte sagt något" Kunden svarar "Men herregud! Jäkla ***!! Jag har ringt TVÅ gången och sagt att hon ska säga till dig"

Var på jag jäktar in i köket, ursinnig, ställer in min mat i kylen och gå ut med ett strålande leende på läpparna. "Då snabbar vi oss på! Kom nu så tvättar vi" *Leeer*


Kokar dock på insidan. Varför kan inte människan välja en annan salong?! Fyfan. Vad gör man när man har sånna kunder? Människan sitter i torkhuv nu så jag ska ut och fortsätta om ca 15 min. Har slängt i mig min yoghurt. Ska käka mer sen när människan gått. Fy fan, Snälla Du Där Uppe. Be människan att aldrig komm tillbaka mer.


Av Carin Ekstrand - 12 november 2009 12:08

Japp, idag kommer min favoritkund. Not. Usch usch usch. Fast den kan vara snäll och glad ibland, och ibland precis tvärt om. Jag vet, man får inte säga så om kunderna. Men det struntar jag i!


Just nu har jag en av mina faktiska favvokunder i stolen med ett halvt kilo foliepapper i skallen. Jättetjockt hår och mycket trevlig tjej! Vi gör slingor i tre olika färger, CDC 4.88, CDC 6/5 och Wella 12.0+12.81 Tror det kommer bli superfint. Hon är en 6a i sig själv, med lite sommarblekt på hjässan, typ en 9a. Så vi vill få in lite mera liv i håret. Det kommer bli bra :D Ska skölja ur om 5 min.


Just nu skulle jag vilja hålla för öroen. På riktigt. Dom borrar i betong här utanför, det går inte att prata när dom håller på. Helt sjukt vad det låter. Bara för att dom ska sätta upp ett räcke åt gamlingarna. Vilket iof är bra. Men kan dom inte hålla på med sånt här nån annan gång? Typ när jag är ledig på onsdagar. Undrar om man ska gå ut och be dom sluta?! Hmmm. Det vågar jag nog inte. =P


Nä, nu är det dags för ursköljning!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Carin heter jag och jag brinner för hår. Jag jobbar jag som frisör på en liten och supermysig salong en mil norr om Stockholm. Jag har tänkt att med denna blogg kunna ge er lite tips gällande hår, mode, kläder, skor och allt sådant. Sen får ni följa mig p

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards