liillis

Alla inlägg den 9 november 2009

Av Carin Ekstrand - 9 november 2009 13:40

Vi har köpt in nya plattänger till salongen, dom är roligare med lite färg oich krumelurer på. Skitsnyggt! (: Sen är jag mycket sugen på att göra hårförlängning på någon. Nån som vill? =) Så här innan jul och allt.


Sen undrar jag om det finns någon som skulle vara intresserad av att sitta modell en kväll för mig/mina kollegor? Vi har tänkt att eventuellt införa modellkvällar där vi får exprimentera och busa lite med era hår. Testa nya saker. Färger, klippningar, styling. Sen avslutas det med att man fotar, både före och efter. Så du behöver vara lite modigare och våga lita på oss. Självklart kostar det nada. Nån?



Av Carin Ekstrand - 9 november 2009 12:23

Jo, det problemet hade vi imorse här på salongen. Så jag öste in till Wella och sen tillbaka. Springa springa springa. Vi jobbar mycket med wellapermanent, vilket fungerar helt okej. Fast jag rekommenderar aldrig permanent, pga hur förstört håret blir. Det går kanske inte av, men det blir alltid (oftast) risigare än vad det var innan. Det är en hård behandling. Men vissa kunder står på sig och får vad de vill. Vi är snälla här vi ;)


Helgen har vart finnemang! Var ledig i lördags, sov till kl 12. Tobbe, Camilla, Tuva och Molly (från Gotland) var hos oss i lördags hos Tobbe och hälsade på. Vi åt thaimat och drack gott! Så mysigt.


Sen i lördags när vi vaknat och fixat till oss åkte vi till Södertälje, hem till mig, och pysslade med det sista i nya lägenheten. Sen var det middag hos mamma och pappa, där syrran och hennes barn också var. Mycket trevlig kväll! Jag och Tobias lånade med oss "Män som hatar kvinnor" hem och såg den. Den var helt okej. Otäck (som jag inte gillar) men bra. Har ju läst boken och vart lite besviken på vissa saker i filmen, men ja. Boken är ju oftast bättre så.


I söndags var det ju Fars Dag. Så vi åkte till Mamma och pappa igen och firade pappa. Han fick en tuta till bilen. Hans hade gått sönder. Tobias skulle montera den men fick inte riktigt till det... Något elfel antagligen, men det ska fixas i helgen. Man kan ju inte åka runt utan tuta heller!! Sen åkte vi till Tobias mormor på Essingen där hans mamma, pappa och tre syskon var. Vi åt middag och drack gott. Mycket trevligt! Sen åkte vi hem till Tobias i Täby och sussade där till idag.


Och nu är jag på jobbet. Långt inlägg. =P  

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Carin heter jag och jag brinner för hår. Jag jobbar jag som frisör på en liten och supermysig salong en mil norr om Stockholm. Jag har tänkt att med denna blogg kunna ge er lite tips gällande hår, mode, kläder, skor och allt sådant. Sen får ni följa mig p

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards